Säkert fler som undrar

noname om Helg:

Jag har lite frågor, vart bor ni? bor ni hos era föräldrar?
Hur har ni råd med att försörja barnet har ni jobb?
Har du någon gymnasieutbildning, så du kan vara ett bra exempel för din son??


Answer (Jag misstänker att det är fler som undrar):

Vi bor hemma hos Niklas mamma, på vindsvåningen. Det är stort, rymligt, massor med lekyta till later och nästan helst perfekt för oss just nu.
 
Som vilken annan mamma som helst så får jag föräldrapenning + barnbidrag vilket räcker gott och väl till att försörja en liten plutt när man bor hemma. Eftersom vi bor hemma har vi inga utgifter gällande bostad och mat står våra föräldrar för. Niklas, som vilken tonåring som helst, jobbar extra nära han kan och jag får förhoppningsvis lite helg jobb till vintern. Vi köper kläder till oss själva och till Emil. Vagnen åker in på service när det behövs och allt en bebis verkligen behöver finns i vårat hem. Inga konsitgheter alls.

Angående min gymnasieutbildning. Nej, jag har ingen gymnasieutbildning än. Eller, jag har läst klart årskurs 1 i gymnasiet och börjar årskurs 2 hösten 2010. Fram tills dess kommer jag att vara hemma med min son och plugga ngn gång i veckan för att inte glömma skolan helt. Efter gymnasiet har jag tänkt att läsa vidare. Vet ännu inte vad jag vill läsa eller om det blir direkt efter gymnasiet eller om jag jobbar och reser runt nåra år först. Time will tell.  

Eftersom du, "noname", är anonym tycker inte jag att du har någon rätt att ifrågasätta mig som bra exempel för min son. Ingen har rätt att ifrågasätta det. Jag är ett bra exempel för min son. Niklas är ett bra exempel för sin son. Vi älskar Emil. Vi ger honom bara det bästa och all kärlek han kan få. Som vilken annan mamma och pappa som helst. Om inte mer.

Vi är som vilka tonåringar som helst. Vi är som vilken liten familj som helst. Vi har skola, jobb, hem, pengar, mat, fritid, hemmakvällar, utekvällar, drivkraft, glädje, drömmar, mål, vänner och familj. Vi är inget välgörenhetsfall. Vi har allt vi behöver. Vi har varandra.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Ni är världens finaste familj! Nu kände jag verkligen att jag längtar tills vi ses, får bli snart! Du är världens bästa och snyggaste mamma,det vet du :-) PUSS

2009-09-21 @ 17:41:36
URL: http://amandacatharina.blogg.se/
Postat av: sandra pandri

grymt skrivet annie! du gör din plikt som mamma (oh niklas som pappa) - s.t.r.å.l.a.n.d.e!



ps: jag hoppas lillkillen kan använda kläderna snart? :)

2009-09-21 @ 17:53:24
URL: http://pandris.blogg.se/
Postat av: Annie - mamma till Emil

Amanda: Tack, tack, tack! :D Verkligen, vad gör du på torsdag efter skolan? Puss



Sandra: Tack :D Jara, han har redan använt det nåra ggr ;)

2009-09-21 @ 19:24:45
URL: http://annieviktoria.blogg.se/
Postat av: MARCUS FAKKING USAMA BIN LAGERBERG ÄVEN KALLAD KNARKUS!

MYCKET VÄL TALAT ANNIE!!!!!



LOTS OF LOVE TO FAMLIJEN DAHLBÄCK-LARSSON <3

2009-09-21 @ 22:44:28
Postat av: Annie - mamma till Emil

Lots of love from the Dahlbäck-Larsson family till MAKKAN!

2009-09-21 @ 23:22:41
URL: http://annieviktoria.blogg.se/
Postat av: Isabella Wid

Woow.. har inte ens ord att säga vilken power du har. Jag vill verkligen ha barn men inte min pojkvän. Pga alla ekonomiska och boende problem. Han vill att vi ska fixa lägenhet först och det lär ju hända om ca 3-4år o jag vill faktiskt inte vänta så länge. Känner att jag vill bli mamma nu men men..



Hoppas allt går bra med er. Lycka till verkligen.

2009-09-21 @ 23:45:34
URL: http://isabellawid.blogg.se/
Postat av: Annette

Annie, jag är så stolt över dig!

Du är den bästa av mammor, så lugn, harmonisk och trygg! Ingen som känner dig skulle någonsin få för sig att kritisera dig som förälder.



De ger Emil allt han behöver, samtidigt som du har planer och drömmar för framtiden ... precis som vilken ansvarsfull förälder som helst.

Det spelar ingen roll hur gammal man är när man blir mamma, det är vad man har i huvudet och i hjärtat som spelar roll.



Puss från din stolta mamma

2009-09-22 @ 07:20:55
Postat av: Maggan

Bra skrivet tjejen!!!

Ni är bäst för Emil, så enkelt är det!

Massor med kramar och hoppas vi ses snart om inte annat den 11 okt! =)

Puss & kram

//Maggan

2009-09-22 @ 09:01:35
Postat av: Annie - mamma till Emil

Isabella: Tack :)



Mamma(mormor): Tack mamma, har ju lärt mig av den bästa ;)



Maggan: Tack! Ja det gör vi, puss!

2009-09-22 @ 11:16:36
URL: http://annieviktoria.blogg.se/
Postat av: beundrare

Jag måste bara säga att man blir så otroligt sugen på att ha barn när man ser er lilla lyckliga familj. Emil är en så otroligt söt liten kille så att man nästan blir grön av avundsjuka och jag tycker du gör helt rätt som står på dig själv när det är folk som kritiserar och bara försöker trycka ner. you go girl!

Jag önskar er all lycka



2009-09-22 @ 19:16:08
Postat av: Annie - mamma till Emil

Beundrare: Tack! Vad glad jag blir!

2009-09-22 @ 19:50:23
URL: http://annieviktoria.blogg.se/
Postat av: beundrare

Du är värd beröm! vet du vem den otrevliga tjejen är än?

2009-09-22 @ 19:55:44
Postat av: Annie - mamma till Emil

Beundrare: Ingen aning, probably någon avundsjuk liten rackare. ;)

2009-09-22 @ 19:58:11
URL: http://annieviktoria.blogg.se/
Postat av: En frn 9 A

go annie go! ;)

2009-09-26 @ 12:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress eller hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0



Desgin by Marcus Lagerberg
(den allsmäktige bazzaren)