Lilla hjärtat

Emil är jobbig. Vägrar sova. Drar i kläder. Slår på datorn. Gnäller. Skriker. Och är en "vanlig" uppmärksamhets sökande bebis. Jobbigt. Så jag får bara skriva lite kort om dagen. Emil bestämer.

Åkte till Niklas skola. Fikade med klassen. Träffade lilla trollungen Agnes. Emil försökte dra henne i håret. Dumma Emil. Amanda kom ner. Vi tog hissen upp till caféterian. Chillade där. Snackade med lite folk. Hannah kom. Klämde på Emil. Hannah och Amanda hade hemlisar för mig. Sedan hade dom lektion. Så emil och jag hittade andra att hänga med. Hockeykillarna. Emil var charmig. Niklas kom. Vi åkte till Skanstull. Niklas drog och tränade. Jag gick i ringen. Hittade en tröja. Gick hem. La mig i soffan och typ sov. Lagade mat. Åt. Med Niklas. Sen drog Niklas iväg på hockey. Emil och jag satte oss i soffan och myste. Vi lekte lite. Emil lekte med farmor. Niklas kom hem. Och nu är Emil jobbig.

Imorgin ska vi upp tidigt. Städning. Äntligen. Hela huset är som en damm hög. Just nu vill jag bara krypa ner i sängen och mysa med Niklas. Men Emil bestämer.

Ska ta hand om Emil som ligger och sparkar mig på revbenen. Som han gjorde i magen. Men nu är han starkare. Det gör ont.

PUSSHEJ
(tack för idag alla medverkande)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress eller hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0



Desgin by Marcus Lagerberg
(den allsmäktige bazzaren)