Skola idag

Fast inte på riktigt. Nämnde ju igår att jag och Emil ska förbi skolan och hälsa på. Riskabelt tänker ni med tanke på the schwineflue. Men icke! Klassen har fått order om att inte pilla på Emil eller hans saker. Jag pillar på Emil. Jag tvättar mina händer. Jag har full koll.

Vi har fortfarande pyjamas och mys kläder på oss. Jag och Emil. Han ligger här brevid och leker med sina saker. Nappen. Tussen. Ko skallran. Och den nya lilla fotbollen verkar smaka gott. Ibland vänder han sig mot mig och ger mig blicken. Han liksom ser igenom hela mig med en förundran i ögonen. Som om han ville säga ngt. Sen kommer han på sig själv, inser att jag inte kommar göra annt än att glo tillbaka, kanske säga ngt med fånig bebis röst och sn ge honom en puss. Då är nappen mycket roligare. Tydligen.

Nej, men kläder var det va? PÖSS



Såhär låg Emil vid 7 imorse. Glad var han också. Muntergök.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Elis låg på mage med handen nerkörd mellan spjälorna och madrassen imorse.:P Fast han var rätt glad ändå.:)

2009-10-23 @ 11:49:23
URL: http://lovisabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress eller hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0



Desgin by Marcus Lagerberg
(den allsmäktige bazzaren)