Nehepp

Tänkte att jag skulle bildbomba. Med bilder från igår. En awesome dag igår. Men. Mammas kamera är med till jobbet. Så jag bildbombar ikväll.

Igår i alla fall. Vi började med att sjunga för Emil. Väcka honom. Med vacker sång och paket. Han vaknade med ett leende. Kunde inte sitta still. Öppnade paket, med lite hjälp. Glad kille. Sen var det frukost en trappa ner. Ett jätte paket till. En sandlåda. Medan jag duschade satte mamma ihop den. När jag duschat klart satt Emil och lekte i den. Utan sand. I köket. Men han var lika glad för det. Vi packade i alla fall ihop matsäck och sedan drog vi iväg till Skansen. Parkade vid Junibacken och traskade iväg. Endast iklädd jeansshorts och linne + ballerina skor. (Som senare åkte av pga skavsår). Emil i uppvikta jeanstights och randig H&M tröja. Födelsedags tröjan. Emil var glad. Promenaden till Skansen var kul den med, lastbilar, traktorer och grävskopor. Överallt. Emil var lycklig. Första stoppet blev Lill skansen. Emil tyckte mest om katterna.. What to do liksom? Söta små grisbebisar. 1 vecka gamla. Sen gick vi och snackade med getbebisarn. Dom skrek. Och Emil svarade. Next up. Kossorna. Klappa getbebis. Klappa kossa. Kolla sälar. Sen. Älgarna. Älgbebisar. 4 stycken. 6 dagar och 3 dagar gamla. Klappa 6 dagar gamal älgbebis. Så små. Åh. Emil ville inte klappa. Men men. Vi traskade vidare till björnarna. Dom klättrade. Dom var tuffa. Vi letade efter hästar. Inga hästar. Endast personal i stallen. Snyft. Vi kolla ugglor. Vildsvin. Oxar. Lokatter. Vargarna slaggade i skuggan. Vi blev hungriga. Matpaus. Emil inte så intresserad av maten. Fåglarna lockade mest. Kråkor. Skrattmåsar. Hönor. Och tuppen. Jaga jaga jaga. Lycklig Emil. Han hittade en vän. En bebis vän. Klappade honom på huvudet. Satt och snackade lite. Sen drog han. Den andra bebisen. Allan tror jag han hette. Då såg vi en häst. Fullfart. På oss alltså. Vi hann inte ikapp. Tyvärr. Emil bajsade. Vi bytte. Han fick toffs på huvudet. Liten tjej ser Emil och säger "Moooom look, what a cute little girl". Sånt man får leva med. Sen somnade han. Han missade lammen och jättegrisen. Och lemurerna. Och Timon. Alltså surrikaterna.

Vi åkte hem. Emil badade i sin nya pool. Vi åt tårta. Jag duschade. Gjorde mig iordning. Vi drog till Örby. Fira Emil med pappa släkten. Grilla hamburgare. Käka tårta. Öppna paket. Sjunga. Prata. Skratta. Jaga Emil. Sen drog jag hem till Hanna. Klappa kaninbebis. Prata med Hanna. Sen blev det prommis. Hemma igen vid halv ett. Lång dag. Underbar dag. Nästan perfekt dag. Om jag ändå hade fått klappa en häst..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress eller hemsida:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0



Desgin by Marcus Lagerberg
(den allsmäktige bazzaren)